Du som är fastighetsägare och som är skriven på den aktuella adressen (inom Arvika kommun) kan göra en intresseanmälan direkt här på webben eller skicka e-post till kundservice.teknik@arvika.se för att anmäla ditt intresse.
När vi har tagit emot din anmälan skickar vi ut ett avtal till dig som du får fylla i och skicka in till oss. Generellt ansluter vi fastigheter i samma ordning som vi mottagit avtalen. Längre ner på den här sidan hittar du en beskrivning av hur det går till när din fastighet ansluts.
Äger du ett fritidshus/flerbostadshus eller företag?
OBS! Är det ett fritidshus/flerbostadshus/företag som du vill ansluta kontaktar du oss istället via e-post på kundservice.teknik@arvika.se. Tänk på att uppge fastighetsbeteckning samt dina kontaktuppgifter så återkopplar vi och ställer de frågor vi behöver ha svar på för att kunna ge dig en offert.
När vi har mottagit ditt avtal läggs du till i listan över efteranslutningar. Om det finns kanalisation på plats fram till din tomtgräns (så kallat 0-metersgrävt), är det bara själva kanalisationen på din tomt som behöver grävas ner innan blåsteamet kan ta över.
När fibern har "blåsts in" är det dags för installation. Om du vid den tidpunkten inte redan har "svetsats in" i skåpet görs det ungefär samtidigt. Efter att teknikern som kommer hem till dig har förvissat sig om att mediaboxen på din vägg har kontakt hela vägen ut i nätet är din installation klar och du kan beställa de tjänster du är intresserad av.
Eftersom förhållandena ser så olika ut inom kommunen är det svårt att ge en exakt tidsuppskattning, så nedanstående tider är endast ungefärliga riktlinjer.
Tveka inte att kontakta oss för mer information eller om du har några frågor, se kontaktrutan nedan.
Östra Esplanaden 5, Arvika