För att vi ska kunna ge dig en så bra service som möjligt är det viktigt att du meddelar oss om du av någon anledning inte är nöjd. Då kan vi rätta till eventuella fel så snabbt som möjligt.
Då kontaktar du enklast vår kundservice. Du kan också använda vårt kontaktformulär Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på kommunens webbplats. Det finns även flera andra instanser och myndigheter som du kan få hjälp och råd hos om du efter kontakt med oss fortfarande inte känner dig nöjd:
En självständig rådgivningsbyrå för konsumenter som ger råd och vägledning i frågor som rör elmarknaden.
Konsumentverkets Hallå Konsument ger oberoende konsumentvägledning via sin webbplats, telefon eller chat.
ARN är en statlig myndighet som prövar tvister mellan näringsidkare och konsument.
EI är tillsynsmyndigheten för elmarknaden som du kan kontakta om du har synpunkter och/eller klagomål kring elnättariffer, anslutningsavgifter och leveranskvalitet i elnätet.
Du kan även låta pröva en eventuell tvist i allmän domstol (tingsrätt). Du bör dock i första hand ta kontakt med ett ombud (till exempel en advokat), som kan bedöma ditt ärende.
Dina rättigheter som konsument regleras i ellagens kapitel 11. , 90.5 kB, öppnas i nytt fönster.
Östra Esplanaden 5
12. Administration
671 81 Arvika