
Tömning av slambrunnar sker enligt en bestämd körlista. Du får ett sms någon vecka innan slambilen kommer. Exakt dag anges ej, men när du fått ditt sms är det dags att förbereda för tömning.
Din slambrunn finns med på våra körturer och planeras ut i turordning. Vår entreprenör Västvärmlands Lastbilscentral AB kör åt oss i vissa områden, men all kontakt och fakturering sker via Teknik i Väst AB.
Slamtömning utförs normalt en gång per år, men kan ske fler gånger per år om du som abonnent behöver det. Om du behöver slamtömning som inte ingår i ditt abonnemang kan du få det mot akuttillägg.
Om du har en sluten tank behöver du själv ringa in till oss för tömning senast 2 veckor före önskad tömning så vi kan planera in denna.
Spola inte ner till exempel förpackningar, bindor, kondomer, tops, plastföremål, oljor eller lösningsmedel. Främmande föremål kan ställa till besvär för din anläggning och försvåra tömningen.
Vi ber dig som fastighetsägare att se till att vägen är farbar och att röja vägen fram till och runt brunnen. Slambilen är hög och bred, så tänk på att ta bort grenar som sticker ut i eller över vägen. Vintertid behöver det även skottas fram till brunnen inför tömning. Märk ut var brunnen ligger om den inte är mycket lätt synlig.
Som ny latrinabonnent får du tre kärl. Du får också ett nytt kärl varje gång du lämnar ett för hämtning. Har du ett abonnemang ställer du ut kärlet var fjortonde dag för hämtning, även om det inte är fullt. Det blir svårhanterligt för den som hämtar om latrinen får stå för länge. Om du istället valt att ha enstaka kärl kontaktar du Kundservice när du vill ha kärlet tömt. Det hämtas då på ordinarie rutt i området. Kärlet ska placeras vid sopstället på tömningsdagen.
Östra Esplanaden 5
12. Administration
671 81 Arvika